گل و گیاه آپارتمانی

مرجع آشنای با گل وگیاه آپارتمانی

گل و گیاه آپارتمانی

مرجع آشنای با گل وگیاه آپارتمانی

بهترین مرجع آشنایی با گل و گیاه آپارتمانی و آموزش روش نگهداری و تکثیر آنها

  • ۰
  • ۰

. در نگهداری از گل و گیاه آپارتمانی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

تعویض هوای درون اتاق یا باز گذاشتن پنجره‌ها باعث می‌شود تا اکسیژن کافی و مورد نیاز به گیاه رسیده و ساقه گیاه قوی‌تر شده و در مقابل بیماری‌ها مقاومت بیشتری پیدا کند. نور نیز عامل دیگری است که در مراقبت از گیاهان آپارتمانی باید به آن توجه نمود. نور مورد نیاز برای گل‌های آپارتمانی نور غیرمستقیم است. مورد دیگر در مراقبت از گیاهان آپارتمانی، آبیاری است که باید به درستی انجام شود. درجه حرارت و رطوبت هوا، مورد دیگری است که در نگهداری از گیاهان آپارتمانی باید به آن توجه کرد. خاک و کود مناسب هم برای هر گلدان عامل مهم و ضروری در مراقبت از گیاهان آپارتمانی است.

 

2. در خانه‌هایی که نور به‌اندازه کافی برای پرورش گیاهان وجود ندارد چه باید کرد؟

می‌توانید به‌ جای نور خورشید از نور فلورسنت به‌عنوان منبع کمکی نور برای رشد گیاهان استفاده کنید. از لامپ‌هایی که از خود حرارت می‌دهند نظیر لامپ‌های مدادی برای گیاهان گل‌دار، و از مهتابی‌ها یا لامپ‌های گازی برای گیاهان بدون گل و یا برگ زینتی استفاده کنید.

 

3. برای استفاده از نور مصنوعی برای پرورش گیاهان آپارتمانی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

بهترین وضعیت برای استفاده از نور مصنوعی در جایی است که نور طبیعی به‌ اندازه کافی وجود ندارد و باید از چند لامپ مهتابی آفتابی و سفید استفاده کرد. گیاهان باید به فاصله 24 سانتی‌متر در زیر مهتابی‌ها قرار بگیرند، به شرطی که لامپ‌ها حداقل 14 ساعت در روز روشن باشند. البته این تجویز برای مکان‌هایی است که نور غیرمستقیم به میزان بسیار کم به آنجا می‌رسد و فاقد نور کافی باشد.

 

4. اگر گیاه در ساعات گرم روز حالت پژمردگی بگیرد چه باید کرد؟

پژمردگی گیاه در ساعت گرم روز نشان‌دهنده آن است که گیاه از نور زیاد رنج می‌برد و باید گیاه را از پنجره دورتر قرار داد یا در اواسط روز پرده‌ها را کشید

 

5.  نور باید در چه شرایطی به گیاهان آپارتمانی بتابد؟

نور مستقیم آفتاب برای گیاهان آپارتمانی و مخصوصاً برگ‌های تازه جوانه‌زده مضر است و نباید نور آفتاب مستقیماً از پشت شیشه پنجره به آن‌ها بتابد؛ بهتر است نور از پرده‌ کرکره نیمه‌باز و یا پرده توری عبور نموده و به گیاه بتابد.

 

6. چگونه متوجه شویم که گیاه از نور زیاد رنج می‌برد؟

 پژمرده شدن گیاه در ساعات گرم روز و هم‌چنین زرد شدن برگ‌ها و سپس تغییر رنگ به قهوه‌ای علائمی است که نشان می‌دهد گیاه از نور زیاد رنج می‌برد.

 

7. برای آبیاری گیاهان چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

میزان آب در هر آبیاری باید طوری باشد که آب اضافی از گلدان خارج شود تا مطمئن شوید که آب به تمام قسمت‌های گلدان و ریشه‌ها رسیده است. با این روش از باز بودن سوراخ زهکش گلدان اطمینان حاصل می‌شود. هم‌چنین باید از دادن آب سرد و کلردار به گیاهان خودداری نمود.

 

8. چرا باید آب جمع شده در زیرگلدانی را خالی نمود؟

زیرا مانع تنفس ریشه می‌شود و درنهایت موجب مرگ ریشه خواهد شد

 

9. بهترین زمان برای آب دادن به گیاهان آپارتمانی چه زمانی است؟

مناسب‌ترین زمان آبیاری زمانی است که خاک گلدان رو به خشکی نهاده ولی هنوز کاملاً خشک نشده است. خاک 85 درصد از گیاهان آپارتمانی باید همیشه مرطوب باشد.

 

نگهداری از گل و گیاه آپارتمانی

درجه حرارت محیط‌ زیست آنان معمولاً نباید از حدود 20 تا 22 درجه سانتی‌گراد کمتر باشد. البته بعضی از گیاهان تا 10-12 درجه سانتی‌گراد و حتی کمتر از آن را نیز تحمل می‌کنند ولی افسرده و کسل می‌شوند. درجه حرارت و رطوبت مناسب باعث طراوت و شادابی خاصی برای گیاهان می‌شود.

  • ۹۶/۰۹/۱۶
  • میلاد فیروزی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی